Změny výsledků a nálezů

    

Veškeré opravy výsledkových listů provádějí jen VŠ pracovníci s přístupovými právy v OpenLIMS. Opravu výsledků schvaluje vedoucí laboratoře.

 

Oprava výsledkových listů v OpenLIMS zahrnuje:

 

 A. Oprava identifikace pacienta

 

- oprava jména a příjmení

- oprava rodného čísla

- oprava pojišťovny

- oprava oddělení a lékaře 

ELEKTRONICKÉ ŽÁDANKY

V případě komunikace mezi dvěma systémy OpenLIMS a AKORD probíhá synchronizace dat. Po opravě rodného čísla nebo jména pacienta v AKORDU dojde k automatické synchronizaci dat s OpenLIMS. Oprava na straně OpenLIMS tudíž není nutná.

ŽÁDANKY Z EXTERNÍCH AMBULANCÍ

V případě, že jde o žádanky pacientů z externích ambulancí, musí být příslušné opravy provedeny na straně OpenLIMS.

 

B. Oprava výsledkové části

  

1.       Po zjištění odeslání chybného výsledku je o této situaci telefonicky informováno oddělení (hlásí pracovník, který odeslal chybný výsledek).

2.       Chybný výsledek je vytištěn.

3.       Opraven v OpenLIMS a exportován na oddělení (změna výsledku a autor změny jsou zaznamenány v OpenLIMS v Historii žádanky)

4.       Vytištěn opravený výsledek (s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo k žádance)

5.       Oba tyto výsledky se archivují na oddělení u vedoucího laboratoře v rámci PROTOKOLU O NESHODĚ (NO/PO), který vypracovává vedoucí laboratoře.

 

Pozn. V případě, že mezi zjištěním chyby proběhl tisk výsledkových listů, je třeba zadržet výtisk chybného výsledku.